Utazásaim II.


 

utazásaimhoz használt gépjárművek közül eddig a személy és teher autók és egyéb szerkezetek kimaradtak, hát eljött az ideje hogy írjak erről is.

A családunknak nem igazán volt négykerekű gépjárműve, nagyanyám egész életében taxinak hívta az autókat mert más állapotban nem látott autót mondjuk ez az 50-es 60-as évekre jellemző de szegény nagyanyám „úgy maradt” és a nyolcvanas években mikor lett a rokonságban gépjármű azon nagyon csodálkozott és amikor mi is megvettük az elsőt kinn állt a kapuban és furcsán kérdezgette ti taxival jöttetek? Én gépjárművet előtte csak parkolókban láttam skubiztuk a kilométer órát és irigykedve néztük petit akiért Trabanttal jött az apukája a suli elé.

 Szóval a rokonságban a következő gépjárműtípusok voltak szar barna színű Wartburg, fehér színű kombi Wartburg, és pelenka kék Dacia. Trabant érdekes módon nem volt szóval első körben ezekben a gépjárművekben utaztam, legfőképpen Wartburgban csak úgy kongott az egész, nagyon vicces volt bezsúfolódva utaztunk mindig és mi gyerekek vezényszóra buktunk le a hátsó ülésen ha rendőrautó közeledett. Erről jut eszembe, hogy barátnőm Csilla mesélte, hogy egyik nyáron a rokonságban lévő összes gyerek a gyermektelen nagybácsinál nyaralt, voltak vagy tízen fiuk lányok 6 évestöl 14 évesig és mind szőke talán ez a szerencse,(hogy miért az mindjárt kiderül) szóval nála nyaraltak és elmentek a strandra egy Trabanttal a nagybácsi és a gyerekek. Hazafelé megállította a rendőr őket és hangos Csókolom!!! felkiáltással kerültek elő a kocsiból, a rendőr nem győzte számolni a gyerekeket. Majd rákérdezett ez mind a magáé?-A nagybácsi meg csak bólogatott a rendőr ránézett-na menjen szegény ember! és a fejét csóválva vissza adta a papírokat.

A Wartburgokról a szar barna Wartburggal bármi meglepő is egyszer egy egész családot elvontattunk télen ők öten voltak egy ezerkettes Ladában mi meg hatan a Wartburgban szóval lerobbantak két település között és mi elvontattuk őket.

A fehér Szinű Wartburgról bátyám keresztanyáéké volt, mi kimentünk a szőlőbe szüretelni és megvolt beszélve, hogy a friss jogsis kereszt apu jön ki értünk és visz haza ez az első út rosszul végződött felborult a kocsival de úgy hogy a tetejére érkezett kereszt apunak semmi baja nem lett de a kocsi ablakai betörtek és süvített a szél hazafelé,nagyanyám percenként szeretett volna kiszállni Mezőkövesd előtt 5 kilométerre már mondta -jó lesz itt Janikám innen már hazasétálunk -én meg csendesen mosolyogtam. A kereszt apu azóta sem vezetett autót.

A baba kék Daciaval csak kirándultunk semmi érdekes.

Na igen az első saját autónk erről még nem beszéltem, egy Moszkvics 408 as gépjármű volt vastag 5-6 centis kasznival meg méregzöld bőrülésekkel, az első ülés egybe volt és nem volt biztonsági öv a gépjárműben, én nem szerettem apám azért vette, hogy több fát tudjon lopni a tüzépről, sok köbméter kerítésnek való akác és tölgyfa vándorolt így haza.. A gépjárműhöz járt kurbli is amit egyszer használtam le kellett hajtani az első rendszámtáblát be dugni a kurblit és hajrá. Szégyelltem az autót már amikor megvettük is húsz éves volt, és ha a főutcán mentünk vele én mindig lebuktam a hátsó ülésen nehogy valaki meglásson és rám ismerjen. Egyébként rengeteg benzint felzabált és 70 -nél többel nem lehetett vele menni. A fater egyszer nem engedett ki egy buszt a buszmegállóból és a busz belehajtott persze a busz eleje összetört a Moszkvicson még egy karc sem lett, hát ezért nem kellett bele biztonsági öv! Ma ha itt állna az udvaron egy ilyen gép biztosan örülnék neki de akkor ciki volt. Aztán később lett egy Trabantunk is vagy egy évig, hát azt a szenvedést hagyjuk, ja apámat mindig megbüntették ha kiment vele az utcára.

A teherautókról: utaztam bennük, ZUK-ban ROBUR-ban,IFA-ban mindet ismerem a ROBUR motorján kellett ülni. ARO  az egyik fuvarozónak el volt szakadva a gázbovdenje és megoldotta úgy, hogy egy madzaggal húzta, a karja kint volt az ablakban és úgy húzta a gázt, utaztam vele félelmetes volt. Aztán utaztam kamion platóján brokkoli szállítmányon akkor láttam először brokkolit előtte soha szóval mentünk ki az üdülő övezetben lévő diszkóba és stoppoltunk ez az autó felvet minket, aztán a kamion sofőrje is bejött velünk bulizni aztán hajnalban egy rakás punkkal dobáltuk a platóról szanaszét a brokkolit. A sofőr is beszállt vidáman dobálózott és fogdosta a kis tizenéves punk lányokat. Ja a dobálózásról jut eszembe, egyik nyári délután seggrészegen sétáltunk vagy tízen egyik kocsmából a másikba és a fürdő előtt egy teherautóról két ember dinnyét rakodott le megszólítottak minket nem segítenénk lerakni egy kis pénzért, mi persze vállaltuk az egyikünk elejtett egy dinnyét erre  ránk szóltak- gyerekek így nem lesz lóvé!-nem lesz? na ekkor elkezdtünk dobálózni a dinnyékkel alig tudtak elzavarni minket. Egyébként a stoppos időszakomhoz tartozik, egyszer utaztam Škoda első csomagtartójában is, na az nem volt élmény.

Lovaskocsi: igen lovaskocsin is utaztam cigány ember mellett a bakon, ez abban az időszakban volt mikor apámat elkapta a játékszenvedély és az összes vasat eladtuk az udvarról, elmentem lepakolni a méhbe a cuccot és a cigány ember mellett kellet ülnöm a bakon.

 vánszorogtunk végig kis városunkban ( ebben az időszakban már Budapesten dolgoztam és nem laktam otthon szinte alig ittam és viszonylag jól is kerestem) szóval  teljesen megváltoztam, de a lakosság szemében én még mindig egy alkoholista punk voltam,és ahogy ott ültem a bakon arra várva ,hogy a cigány lóva végezzen a haláltusájával  arra gondoltam ha valaki igy meglát a cigány ember mellett a bakon azt gondolja majd, hát igen ideáig süllyedt ez a sipeki gyerek vasazik a cigányokkal biztos az alkohollal tartják bér rabszolgaságban ekkor nagyon utáltam magam és a helyzetet. Azota már voltak nekem is saját taxijaim 2 Zastava egy Lada szamara és most egy pözsó 206-os lánygyerek autó de azért ez határozott fejlődés.

Szerző: mindyakuza  2010.02.10. 22:35 4 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://retrokatalogus.blog.hu/api/trackback/id/tr861748000

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mindyakuza 2010.02.11. 19:01:46

Igen :DDD volt vagy 3 hónapig ,gabi úr ült is benne nagyon utáltam brrrrr.....

grayer 2010.02.22. 19:01:19

nem emlekszem a szinere. de mintha sok baj lett volna vele, nem?
süti beállítások módosítása