Kirándulások.


 

Itt a tavasz rügyeznek a fák és csicseregnek a madarak stb. stb.-és az ember ilyenkor szalad ki a szabadba és élvezi a természet adta lehetőségeket szóval kirándul. Most megpróbálom összegyűjteni az én kirándulós emlékeimet időrendi sorrendben.

  A első kirándulások az osztálykirándulások ahol kötelező viselet volt a melegítő vagyis mackó együttes úttörő vagy kisdobos nyakkendő feltéttel.

Anyám ha meghallotta, hogy kirándulás lesz rohant a piacra mert nem volt egy normális mackóm, mindig sikeresen tönkretettem őket a cigánygyerekekkel való futkosás közben. Meg Matyó cipő vásárlása is kőtelező volt amely a Matyó Szövetkezet cipőfelsőrész üzemében készült ez ilyen Tisza cipő utánzat volt amit nem igazán szerettem de ma minden pénzt megadnék egy matyó adidas-ért. Szóval az előkészületek része volt Gabi gyerekfelöltöztetése turista pohár, turistasó, szendvics és üdítő készítése, nekem volt egy kulacsom abba vetettem kólát (ilyen műanyag kulacs volt) anyámék vették a Hortobágyon.

Na szóval az első kirándulás:, kisrádió, kártya, és quartz játék, veszekedés a hátsó helyekért olykor éneklés:-van nekünk egy nagyon jó kis sofőrünk, meg hogy ha nékem sok pénzem lesz ……..Én nem tudtam walkmant vinni de vittem kazettát bátyám depeche mode kazettáját speak and spell érdekes mono hangon végig dörmögte az utat majd a buszsofőr lagzis kazettái következtek de arra büszke vagyok, hogy már itt is törekedtem a zenei közízlés megreformálására. Na szóval első kirándulásomon ettem pizzát gombás pizzát, érdekes volt, meg voltunk állatkertbe ahol kovács Zsoltikával incselkedtünk meg nevettünk a majom ketrec előtt erre a majmok megdobálták az egész osztály valami pépessé rágót étellel aminek húgy szaga volt, az osztályfőnök is kapott a pofájába mi meg ártatlan képpel a gyorsan eloldalogtunk hattyúkat nézegetni. Meg L Andi engem meg zsoltit elhívott punc....t nézni miközben pisiltszóval odahívott minket:-gyertek már! A bátyám is bejön a vécére ha pisilek és nézi! Már nem is tudok máshogy. Tehát összefoglalva pizza, dobálódzó majmok és pisilő tinédzserlány.

Később a szakmunkásban olyan rossz volt az osztály, hogy három évig nem mentünk sehova, Miskolcra jártam az avasra, szóval az osztályfőnők kitalálta, hogy kimegyünk a majális parkba egy napot (ez is Miskolcon van) és ha jól viselkedünk kint akkor elmegyünk 2 napra valahová elvégre soha nem voltunk még sehol. Eljött a kirándulás napja én félórával hamarabb találkoztam pár osztálytársammal és olyan takony részegre ittuk magunkat a tiszai pályaudvar restijében, hogy alig bírtunk felszállni a villamosra. Ott még ordibáltunk incselkedtünk az utasokkal így a kétnapos kirándulás elmaradt.

Családi kirándulások: Hát volt egy család akivel sokat jártunk kirándulni, azok nagyon keményen nyomták a férfinak volt ilyen cserkészbotja is címerekkel nem tudom honnan szerezte de ilyen Alpokból is voltak rajta fémcímerek ahol biztosan nem járt. Szóval velük jártunk kirándulni minden volt iránytű, távcső, és pokróc ami remekül mutatott a Dacia személygépkocsi motorházán, ilyenkor megérkezés után kötelező volt reggelizni, élelmek: fasírt, rántott hús, kenyér. Italok-kóla, felnőtteknek bor, pálinka nagyon szép kirándulások voltak egyébiránt. Apám mindig móka mesterkedett ez abból állt, hogy ilyenkor mindig vett egy csomag csokis drazsét és ha őzike szar mellé ért ledobott pár szemet majd mindenki szeme láttára felvett és megette, volt szörnyülködés anyám a fejét csóválta a többiek röhögtek, hogy volt e mellényullása arról nem szól a fáma legalábbis nem emlékszem.

Egyéni kirándulások: Zax barátommal sokat kirándultam a bükkben ez abból állt, hogy szépen felöltöztünk, szendvicset csináltunk pénzt kértünk buszra majd elindultunk én már akkor is lusta voltam .Mondtam neki vegyünk kannás bort és szarjunk a kirándulásba!Volt egy törzshelyünk a temetőbe a hősi halottak területe ott volt egy szép nagy gesztenye fa és mi ott kirándultunk beszűrtük az 5 liter tablettás bort majd beszendvicseztünk és éjfél felé haza is támolyogtunk félve nehogy elhagyjuk a távcsövet így nagyon sokat túráztam, mikor felhoztam Tibinek na megyünk kirándulni? Ő belelkesült, hát hogyne hozom a távcsövet.


 

Kirándulások mostanában: Nagyon sokat kirándulok  a Bükk  hegység fantasztikus remekül lehet benne gombászni, nagyon jó víz folyik a forrásokból. Csak egy bökkenő van Barátnőm családja a bükk lábánál lakik és ha velük megyünk kirándulni nagyon résen kell lenni mert a bükklábánál van a telkük is, és ha a kulacs mellé kapa is kerül a csomagtartóba jobb hasfájást vagy náthát színlelni mert visszájára is elsülhet a dolog és kukorica kapálás lesz a dologból.


 


 

Szerző: mindyakuza  2010.03.09. 13:12 2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://retrokatalogus.blog.hu/api/trackback/id/tr11823803

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mooncat · http://rajzoltam.blog.hu 2010.03.09. 13:53:09

végre valamihez fiatal vagyok! fingom nincs, milyen volt a matyó cipő! :)

tényleg, milyen volt?

NickelADeón 2010.03.10. 12:57:00

Nagyon hangulatos írás megint. Legokról nem tervezel írni? Vagy nem voltak? (Akkor arról.)
süti beállítások módosítása