Húsvéti Kalandok.

Ismét elmúlt egy ünnep ami szent küldetése és tanításai mellett roppant szórakoztató szokott lenni, ellentétben a karácsonyi szerencsétlenkedésekkel.

Ha a húsvétra gondolok mindig önkéntelenül is mosolyognom kell, talán ezt az ünnepkört szeretem a legjobban.Szeretnék egy kis bepillantás nyújtani az én eddigi húsvétjaimról. Szokás szerint kronologikus sorrendbenElső években csak illatokra emlékszem, meg a bujkálásokra a fotel mögé, szekrénybe na nem mintha attól féltem volna, hogy engem is meglocsolnak, erről szó sincs, csak születésem óta Szociofóbiás vagyok az egész életem erről szól.Szóval az első időkben ha megszólalt a csengő azonnal szaladtam a szobába be a szekrénybe és ott vártam meg a kedves vendég eltávozását, sokszor kellemetlen volt mert ha a locsolkodó jól érezte magát órákig eltudott parolázni a konyhában, anyám egyre kevésbé lelkes hangjának kíséretében. A bujkáláson kívül megmaradt még ebből az időből anyám kin keserves tekintete a huszadik locsolkodó után olyan orosz kölni k által gerjesztett bűz orgia fogadott a konyhában ami semmihez sem fogható. Voltak rokonok és szomszédok akiknél pontosan lehetett tudni az alkoholfogyasztás mértékét és időtartamát. Apró trükkök is előkerültek anyám eszköztárából, nem hozott ki mindent a spájzból és volt akinél már mondta- úristen elfogyott a pálinka! Tudod Ferikém annyian voltak ma! Nem is gondoltam volna, van még egy kis narancskóla önthetek? Na ez megindította a kedves vendéget az ajtó irányába -Köszönöm Erzsike még rengeteg helyre kell mennem! És mindjárt este lesz. Vendég távozása után anyám újabb söröket hozott ki a spájzból és feltöltötte a félliteres üveget pálinkával (persze csak félig).Én nagyon vártam, hogy vége legyen a napnak és neki essek a megmaradt szendvicseknek, sütiknek és kóláknak.

Később apámmal kezdtünk el járni locsolkodni, biciklivel szépen kiöltözve ahogy kell, rokonokhoz nekem standard locsolkodó vers fejbe bekészítve(zöld erdőbe ….etc)izzadó tenyérrel el is mondtam szépen, apám a helyzet adta lehetőségekhez képest vicces vagy pajzán versikékkel rukkolt elő. Én idegesen leültem süti, szendvics, eszegetés miközben apámék beszélgettek roppant unalmas dolgokról, ital fogyasztás, Dózsa húszas, barna ötvenes a zsebbe és nyomás tovább.

 Pár évvel később már kezdett kimenni a divatból a húsvétólás ilyenkor elmentünk kirándulni a bükkbe volt egy rét ahová minden évben mentünk az egész rokonság, bográcsozás pokrócok, asszonyi pletykák fasírtok és férfiak részéről foci, én nem nagyon fociztam roppant jót szórakoztunk az asszonyokkal a férfiak szerencsétlenkedésein Csuhai sógor pókhasas futása, Puzsár sógor lyukas lába és kőműves picsa vagy modernebb nevén bankkártya lehúzó előbukkanása a mackó alsókból minden mennyiségben

Később már nem vettem részt ezeken a dzsemborikon otthon maradtam redőnyt lehúztam, tévét bekapcsoltam és mindent felfaltam rajzfilm lesés közben, csengetésre tévét lehalkítottam és a redőny rácsain keresztül kukucskáltam-menj már innen a k…..anyádat- szavak mormolása közben, pisztácia zöld öltöny biciklire fel én ekkor tv felhangosít és punyadás tovább.

Olyan tizenöt lehettem amikor már az alkohol motivált a locsolkodással kapcsolatban, haverjaimmal jártam először rokonokhoz mentünk mert ugye ott még konszolidáltan kellet megjelenni aztán csajokhoz ott meg már mindegy volt. Szerettem inni ezt nem is tagadhatom, viszont volt egy komoly ellenségem a fehér bor na az mindig kifogott rajtam visszafordíthatatlan biológia folyamatokat indított el a szervezetemben. Na szóval egy szép húsvéti nap megjelent egyik legjobb barátom JT, indulás előtt ittunk egy kis fehér bort, itt a történet megköveteli hogy egy pár szót szóljak a ruhatáramról ami négy szekcióból áll. Van ugye az ünnepi snájdig öltöny. mellényel szép fehér ing nyakkendő, aztán van a kevésbé ünnepi bársonynadrág szép kötött mellénnyel, a következő hétköznapi viselet valami fekete vászonnadrág pólóval, és van az otthoni a fingós mackó alsó gyűrött atlétatrikóval ez már az utolsó állapot. És zárul a szekrény. Hol is tartottam ja igen szép húsvét reggel tomi úr megjelenik én éppen fürdőkádból szálltam tomi türelmetlenül menne locsolkodni mondom megyünk megyünk csak hát gyűjtsünk erőt igyunk egy kis bort! Ittunk két nagy fröccsöt aztán szép ruhába felöltözés (Snájdig megjelenés) mentünk vagy két utcányit mikor rám jött a fosás nadrágszíj késői kibontása rotty, a szép nadrág oda, ing széle is salakanyagos lészen hazamentünk tomi végig röhögte az utat én pingvinjárással követtem. Na otthon fürdés második ruha bársonynadrág szép kötött mellény , hát de ne hülyéskedj igyunk meg valamit indulás előtt újabb pohár borok következtek, és már részegebben mentünk locsolkodni két utca egy sarok rotty ,már a reakció időm is csökkent újabb salakanyag kibocsájtás még hangosabb nevetés még esetlenebbül járás mint valami zombifilmben. Otthon fürdés hétköznapi viselet félhúzása indulás (igen! Jól gondolja a kedves olvasó. indulás előtt pár pohár bor, három utca két sarok rotty, nevetés(á dehogy) az már elmaradt .csak kullogtunk haza valami Európa kiadó számot dudorászva, otthon ismét fürdés, átöltözés fingós mackóba 5 liter bor be a szobába és, én heves fejrázások közepette kijelentettem NEM MEGYEK SEHOVÁ-igyuk meg a bort és szarjunk a húsvétra! Elaludtunk ordított a magnó és anyámék ébresztettek fel minket amint visszatértek a kirándulásból

A következő húsvéti emlék Zax barátommal indultunk el locsolkodni be is basztunk ahogy kell elindultunk nagyanyámhoz és út közben valami mályva színű öltönyös gyerek belém kötött ez a standard falusi parasztgyerek az a fajta aki szódásszifonnal jár locsolkodni, szóval belém kötött, és én erre leütöttem vagy fellöktem nem tudom már, de elájult és hogy ne feküdjön az utcán lehúztam az ingnyakába kapaszkodva a járdára. És mentünk tovább, elkezdtünk beszélgetni azt hiszem irodalomról na elértünk nagyanyámhoz, mennék be az ajtón megakadok újra megindulok megakadok, nagyanyám furcsán nézett rám -Gabikám ez ki?-Kérdezi tőlem. -Ez Tibi a haverom! jelentem ki rezzenéstelen arccal ekkor  nagyanyám a padlóra mutat- nem ő!- hanem ott lent? Lenézek hát a csávó fekszik a hátam mögött, akkor jöttem rá ,hogy mindig beakadt a feje az ajtófélfába azért nem tudtam bemenni az ajtón. Tibi rám néz- ezt eddig húztuk? Én értetlenkedve nézek rá nagyanyám érdeklődő tekintettel rám.- Ja ez! Ez a csávó is a haverom ,tudod mama nem bírja az alkoholt, nagyanyám ágyára fektettük amíg ittunk, aztán miután végeztünk, kihúztam az ajtón majd nagyanyám házától pár méterre lefektettük a járdára .Tibi néhányszor rám nézett- biztos, hogy nem húzod még? Nem hidd már el, hogy otthagytam! Jelentettem ki és félve hátrapillantottam . Mindenki megnyugtatására közlöm a fiatalember  él, semmi baja  egy közösségi oldalon láttam nem is olyan régen, két gyerek büszke apukája.Voltak nagyon jó húsvétok is, barátokkal Tiszadadán, bogácson ezek voltak a legszebb húsvétok volt ott minden táncolás, lavórba hányás, kardozás, ordítás, és eszméletvesztés minden mennyiségben. De ez már másik történet.

Szerző: mindyakuza  2010.04.06. 13:12 2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://retrokatalogus.blog.hu/api/trackback/id/tr191898651

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

NickelADeón 2010.04.06. 13:40:29

"Lenézek hát a csávó fekszik a hátam mögött, akkor jöttem rá ,hogy mindig beakadt a feje az ajtófélfába azért nem tudtam bemenni az ajtón."
:D
Nem tudok hova lenni az örömtől, ha új poszt érkezik :)

mooncat · http://rajzoltam.blog.hu 2010.04.07. 20:16:25

ezdejóvolt megint! :D

ezt a húzogatást nem is mesélted eddig, pedig igen vicces lehetett
süti beállítások módosítása